torsdag, desember 14, 2006

iTunes 'Best of 2006'


iTunes har de nå lagt ut lister over de mest populære plater og podcaster i 2006.

Årets mest solgte plate på iTunes Store Norway er feks Bruce Spingsteens "The Seeger Sessions" (link via TradeDoubler). Litt overraskende kanskje, men gledelig hvis det er et mål på nordmenns musikksmak.

Liste over de mest solgte albumene i Norge finner du her, mens lister for land ellers i Europa finnes her.

Det mest interessante er kanskje podcastoversiktene. Her er det mulig å finne mange godbiter. Og beste av alt, det er gratis.

Oversikt over de mest nedlastede podcastene finner du her.

Personlig er jeg nok mest enig i iTunes egen anbefaling, og stiller meg bak førstevalget 'The Show' med Ze Frank (som jeg også har anbefalt tidligere):

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bad Bruseth, du har embedda linken til Springsteen skiva via http://clk.tradedoubler.com

:-(

Ole Bruseth sa...

Hehe. Godt observert Anonym :)

Mener du kred'n min ble svekka nå? (håper ikke det)

Jeg ser at det kan virke litt korrupt. Men jeg kan forsikre deg om at den ikke var lagt inn for at jeg skulle tjene penger :D .

Tingen er at jeg brukte "iTunes Link Maker" (som legger inn Tradedoubler-id'en hvis man er TD-partner). iTLM ble brukt først og fremst for det er en enkel måte å legge inn lenker til iTS. Man tjener heller ikke penger pr klikk, så det var definitivt ikke gjort for å bli rik. Hadde du feks, mot formodning, kjøpt hele Springsteen-plata (for 80 Kr), etter å ha klikket deg videre fra min blogg, hadde jeg fått hele 3 kroner og 20 øre inn på min tradedoubler-konto.

Bruken av Tradedoubler-annonser på siden ellers, er også bare et eksperiment, og kun brukt av nysgjerrighet i forhold til bruk av annonser og reklame på Internett.

Som eksempel; På den tiden jeg har vært TD-partner (i godt over ett år), har jeg ennå ikke tjent nok reklamekroner til å en gang heve dem. Så det er langt fra lønnsomt. Tror også neppe det er mulig å tjene noe særlig på en norskspråklig blogg idag. For min del er det mer et taps-prosjekt (i alle fall i forhold til min troverdighet overfor anonyme ;). Problemet mitt er at trangen til å eksperimentere, er større enn viljen til å være politisk korrekt.

Det eneste denne bloggen tjener noe som helst på er salg av enkelte t-skjorter (kanskje nok til en øl i halvåret). De kan du kjøpe her (kjempe flotte julegaver) ;)