onsdag, februar 01, 2006

Jeremy Clarkson anmelder Norge


Jeremy Clarkson fra BBCs 'Top Gear' ('Tut og Kjør' på NRK..) har vært på utflukt i vinter -Norge og skrevet en ganske så underholdende anmeldelse av Mercedes ML 320. Det vil si, det er Norge som får mest omtale, blant annet det norske språk:

Norwegian doesn’t seem to be a language that’s evolved, or migrated. It isn’t an amalgam of dialects, a European potpourri of sounds and expression. If you ask me I’d say it was derived from the noises made by mooses.


Les artikelen her.

Technorati-merke: | |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg husker en gang min kone og meg var i London Zoo. Ved kiosken diskuterte vi oss i mellom hva vi skulle ha, og jenta bak disken spurte interessert hvilket språk det var vi snakket. Vi forklarte at det var norsk, og hun fortsatte: «Norwegian? Is that really a language!?»

Hun forklarte oss at hun trodde det bare var et uttrykk for når noen snakket komplett uforståelig. «Like when you say "it's Greek to me"!»

Vi lot være å poengtere det åpenbare.

Anonym sa...

Da jeg såg overskriften, trodde jeg først du mente at Clarkson hadde anmeldt Norge for ett eller annet forhold - f.eks. miljøfartsgrense på 60 km/t i Groruddalen eller publisering av tegninger i en avis ingen leser.

Uansett, artikkelen hans er i hvert fall underholdende lesing. Ganske vittig at han har bodd på hotellrom med whiteboard, det har jeg i hvert fall aldri sett. Ser for meg at «Walk like a Norwegian» blir en ny Bangles-hit også, hehe.