torsdag, november 09, 2006

Thomas Giertsen i Apple rip-off



I disse dager ruller det en reklame med Thomas Giertsen på TV2. Reklamen er for digital-tv leverandøren Get.

Jeg stusset litt da jeg så den, for den minnet mistenkelige mye på noe jeg har sett før.

I 2002 kjørte Apple en reklamekampanje som de kalte Switch, for å få Windowsbrukere til å hoppe over til Mac-plattformen. Reklamen var kjennetegnet ved en enkel hvit bakgrunn, en person som bablet løst og fast om produktet og litt lett pling plong feel-good musikk i bakgrunnen.

Her er en link til den mest kjente Switch-reklamen, med Ellen Feiss i rollen som Thomas Giertsen har. Ellen Feiss fikk forøvrig en ganske stor kultstatus på Internett i etterkant av reklameopptreden.

Her kan du se Get-reklamen med Thomas Giertsen, og flere Switch-reklamer her.

2 kommentarer:

Thor F. sa...

Ellen Feiss. Bra navn.

Hans P Fosseng sa...

Feiss-reklamen sier egentlig alt om forskjellen på PC og Mac, ganske morsom... Men likevel bruker jeg PC, er det irrasjonelt? (og Get-brebånd, apropos)

Jeg har dog aldri hatt Mac, så jeg vet jo ikke helt hva jeg går glipp av bortsett fra at Mac av en eller annen grunn alltid ser overraskende mye bedre ut enn PC. Men nå har fruen nettopp bestilt MacBook, så da vil vel misunnelsen min komme snikende...